Perusturvalautakunta hyväksyi Vampulan uuden terveysaseman hankesuunnitelman

Huittisten perusturvalautakunta hyväksyi yksimielisesti kokouksessaan 23.3.2010 Vampulan uudesta terveyskeskuksesta laaditun hankesuunnitelman.

Hankesuunnitelman mukaan terveysaseman toiminnat siirretään nykyisestä terveysaseman kiinteistöstä palvelukeskus Annalan yhteyteen peruskorjattaviin ja laajennettaviin tiloihin. Tavoitteena on rakentaa toimivat, ajanmukaiset ja kustannustehokkaat tilat Annalan yhteyteen. Osa Annalan tiloista peruskorjataan terveysaseman ja kuntoutuksen käyttöön. Lisäksi rakennetaan tarvittava laajennusosa. Annalassa tehdään joitakin muutoksia siirtyvien toimintojen uudelleensijoittamiseksi. Koko palvelukeskus Annalan kiinteistö varustetaan automaattisella palonsammutusjärjestelmällä ( sprinkler ). Hankkeen kerrosala on 350 m2, josta uudisrakentamisen osuus on noin 250 m2. Rakennushankkeen kustannusarvio on 575.000 euroa ja lisäksi sprinklerin rakentamisen kustannusarvio noin 100.000 euroa.

Huittinen-Vampula kuntaliitoksen yhteydessä sovittiin Vampulan kunnan esityksestä, että ns. porkkanarahoista käytetään 650.000 euroa uusien tilojen rakentamiseen Vampulan terveysasemalle palvelukoti Annalan yhteyteen.

Laajennuksen toteuttaminen edellyttää lisämaan hankkimista palvelukeskus Annalan viereiseltä alueelta. Neuvottelut lisämaan hankkimiseksi ovat vielä meneillään.