Teknisessä lautakunnassa Vampulan päiväkodin remontin suunnitelmat hyväksyttävänä

teknisessä lautakunnassa 27.4.

Suunnittelijan ehdotukset:

Päiväkodin 1. kerrokseen kunnostetaan tilat päivähoitoryhmälle. Vuonna 1990 rakennetun laajennusosan tiloja järjestellään uudelleen. Nykyisestä lepohuoneesta erotetaan tilat henkilökunnan toimistolle. Oleskelutiloista avataan kulku suoraan porrashuoneeseen ja aukko varustetaan porteilla. Nykyinen toimisto muutetaan leikkihuoneeksi. Vanha Inva-WC puretaan ja tila liitetään laajennettavaan jakelukeittiöön.

2. kerrokseen peruskorjataan tilat esiopetukselle. Yläkerrassa oleva keittosyvennys siirretään toiseen päähän taloa. Yläkertaan varataan tilat IV-konehuoneelle. Muilta osin yläkerrassa ei tehdä isoja tilamuutoksia.

Kellarikerrokseen kunnostetaan tilat pyykkihuollolle sekä henkilökunnan puku- ja pesutilat. Lisäksi kellariin sijoittuu pienryhmille tarkoitettu liikuntatila. Muut tilat kunnostetaan varastoiksi.

Ulkopuolelle rakennetaan uusi porras ja inva-luiska pääsisäänkäynnin yhteyteen. Aitoja rakennetaan myös entisen kunnantalon pihalle rajaamaan ryhmäperhepäivähoidon piha-aluetta. Piha-alueiden valaistusta parannetaan.

Kiinteistön kaikki pintamateriaalit uusitaan ja mm. akustointia lisätään. Ilmanvaihto uusitaan kokonaan, samoin kuin vesijohdot. Patterit ja termostaatit uusitaan, patteriverkostoa ja viemäreitä uusitaan tarpeellisilta osiltaan. Sähkö- ja atk-tekniikka uusitaan kokonaisuudessaan. Kiinteistö varustetaan turva- ja merkkivalojärjestelmällä, sähköverkkoon kytketyllä palovaroitinjärjestelmällä, murtohälytysjärjestelmällä sekä kameravalvontajärjestelmällä.